Meedenken met Sligro Food Group

Duurzaam en verantwoord omgaan met afval zit al jaren in de mentaliteit van Sligro Food Group. Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België die met een totaalpakket food en aan food gerelateerde non-food producten en diensten actief zijn in de groothandelsmarkt voor de etende en drinkende mens. Met Van Kaathoven hebben ze een goede partner gevonden om dat gedachtegoed ten uitvoer te brengen. 

Jos Poorts is als facility manager bij Sligro Food Group verantwoordelijk voor het beleid en uitvoering van onder andere schoonmaak, groenonderhoud en afvalinzameling. Hoewel hij al elf jaar bij Sligro werkt, gaat de samenwerking met Van Kaathoven nog veel verder terug. “Sinds mensenheugenis, zou ik bijna zeggen. Ons hoofdkantoor zit in Veghel en Van Kaathoven zit om de hoek met zijn locaties in Sint-Oedenrode en Uden. We zien ze echt als onze buurman. Daarnaast zijn ze zijn net als wij een echt Brabants familiebedrijf.”                 

Tender

Sligro werkt samen met verschillende afvalinzamelaars. Van Kaathoven zamelt al het papier en folie bij de perscontainerlocaties in. Ondanks de langdurige samenwerking, schrijft Sligro regelmatig nieuwe tenders uit. Jos: “Van Kaathoven heeft keer op keer de beste aanbieding. Wij kennen ondertussen hun kracht op deze afvaldiscipline. Daar zijn we gewoon zeer tevreden over: het is een mix van klantgerichtheid, flexibiliteit, betrouwbaarheid en prijsstelling.”

Zuiver scheiden

Wanneer twee partners duurzaamheid nastreven, wordt een goede samenwerking des te belangrijker. “Voor beiden is het de uitdaging dat het ingezamelde afval goed gescheiden en dus zuiver is. Gelukkig neemt Van Kaathoven zijn rol als adviserende partij serieus. Wanneer een afvalstroom, tempex bijvoorbeeld, hergebruikt kan worden door het anders te scheiden, dan adviseert een team van Van Kaathoven ons daarover”, verklaart Jos.     

Uitdagingen

Jos benadrukt dat Sligro een logistiekgedreven organisatie is: “Dat brengt uitdagingen voor onze leveranciers met zich mee. Soms staat er een vrachtwagen in de weg of moet er lastminute nog iets in de container. Bij grotere organisaties zie je dat een chauffeur door de hoge tijdsdruk sneller zegt dat hij niks kan doen. De klantvriendelijkheid en service die we bij Van Kaathoven ervaren, is anders. Meedenken zit wél in hun genen. Het contact loopt gewoon heel goed. Ze zijn altijd bereid te helpen en oplossingen aan te dragen. Ook buiten normale tijden en in de weekenden.”

Van Kaathoven gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.